Viktläge

Två veckor med Viktväktarna har gått, och jag kan väl inte påstå att jag är någon exemplarisk viktväktare. Är så van vid att köra programmet att jag kan genvägarna så väl. Men, att tänka att det inte är någon idé är bara ett sätt att försöka slippa undan. Jag ska fixa detta denna gången!

Hur som helst registrerar jag ett tapp på 0,4 kg den här veckan. Men när jag vägde mig igår (med kläder på!) var tappet mycket större än så, nämligen ett kilo mer. Men för att försöka vara rättvis mot mig själv registrerar jag negativt den här veckan eftersom jag gjorde tvärtom förra. Hur som helst är det 1,4 kg minus från startvikt och det är det som räknas!

Mål för veckan:

  • Träna minst tre gånger
  • Varav ett pass ska vara i hela tre timmar! (Min första ”bloggutmaning”)
  • Fylla i checklistan noggrant och ärligt varje dag.
  • Låta bli godisskålen under för-julfirandet hos pappa på lördag.
  • Skriva minst ett blogginlägg varje dag.

Så där ja, det får räcka! 🙂 Känner att jag är lite låg på livet dessa dagar, men jag hoppas att det blir ändring på det snart. Det kan faktiskt bero på att jag skött träningen sådär bra den senaste veckan, och att jag jobbat väldigt mycket. Från och med torsdag lugnar det ner sig och då hoppas jag ha ork att ta tag i livsnjutandet igen.

Såg ni finalen på Biggest Loser förresten? De snygga tvillingarna peppar mig järnet. Kan de kan jag! Heja heja mig!

 

 

Detta inlägg publicerades i Mått/Vikt, Pepp, Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Viktläge

  1. Thea skriver:

    Jag håller med dig, de är helt otroligt.

    Vad man förändras när man går ned i vikt, ansiktet, man ser yngre ut. 🙂

Lämna en kommentar